TÝM

Pracoviště MŠ Liptovská

Třída Modrá

Učitelky: Mgr. Erika Václavíková, Zuzana Měrková, DiS. Zuzana Szejutová, Naděžda Lesáková, Ludmila Knoppová

Asistent pedagoga: Irena Štěpánová

Třída Červená

Učitelky: Bc. Kateřina Benová, Adéla Krömrová, Eva Tomisová

PŘEDŠKOLÁCI
PŘEDŠKOLÁCI

                       Pracoviště ZŠ Kylešovice

Třída Žlutá - Předškoláci

Učitelky: Veronika Rychnavská, Adéla Klásková

Provozní personál

Martina Kudělová 

Pracuje v budově MŠ Liptovská v Modré třídě.

Andrea Dosoudilová

Pracuje v budově MŠ Liptovská.

Jiřina Mikulcová

Pracuje v budově MŠ Liptovská v Červené třídě.

Nikola Čiržová Pleplová

Pracuje v budově ZŠ Kylešovice ve Žluté třídě.

Bc. Kateřina Benová, učitelka

Kdo jsem: Jmenuji se Katka a jsem kvalifikovaná a zkušená učitelka v mateřské škole s vášní pro práci s dětmi. Jsem velmi všestranná, společenská a upovídaná. Hrála jsem několik let ochotnické divadlo, učím se hrát na různé hudební nástroje, miluji rockovou hudbu, četbu knih, houbaření a vaření. Pořídila jsem si pejska z útulku a bydlím s rodinou na menším statku. 

Co v MŠ dělám: V mateřské škole se zaměřuji na rozvoj dětí, nejen těch se speciálními vzdělávacími potřebami. Pomáhám dětem naučit se vše potřebné pro život a snažím se, aby se cítily spokojené a šťastné. Na vysoké škole jsem se zabývala v diplomové práci Sexuální výchovou dětí v předškolním věku a mohu tak být oporou nejen kolegyním v tomto tématu, ale i rodičům.  

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: Chci pracovat v MŠ Skřítek, protože na mě paní ředitelka působí velmi férově a sympaticky. Také se mi líbí, že je školka menší, což znamená méně zaměstnanců a tudíž i bližší a osobnější atmosféru v kolektivu. Myslím si, že to vytváří ideální prostředí pro kvalitní práci s dětmi. V neposlední řadě také věřím, že mohu přispět svými zkušenostmi a nadšením pro práci.  

Co mám profesně za sebou: Mám za sebou dlouhou praxi v práci s dětmi. Od brigád při studiu jako chůva či vedoucí na táborech. Tak i s pozicí Metodik kroužků, kterou jsem vykonávala během mateřské dovolené. V MŠ v Ostravě Dubině jsem pracovala 3 roky a dalších 5 let v MŠ Hradec nad Moravicí. Vystudovala jsem Učitelství pro MŠ na Ostravské univerzitě a mám za sebou i na stejné škole Rozdílové studium Speciální pedagogiky. Neustále se vzdělávám v moderních metodách práce s dětmi a moc mě to baví. Absolvovala jsem i mnoho kurzů a školení jako jsou např.: Jak pracovat s nadanými dětmi, Spolupráce s rodiči, Hejného matematika v MŠ, Elkonin - trénink jazykových schopností aj. Včetně seminářů od známých psychologů jako je třeba PhDr. Jan Svoboda či PhDr. Lidmila Pekařová.

Adéla Krömrová, učitelka

Kdo jsem: Jsem veselá, brejlatá a blonďatá holka pro každou srandu :) Žiji pro svou práci, žiji pro děti. Myslím si, že v dětech je budoucnost, na které je důležité pracovat společně. :) 

Co v MŠ dělám: V Mateřské škole jsem oficiálně paní učitelka, ale pro děti jsem podpora. Pro kolegyně kamarádka a pro rodiče člověk k porozumění a ochoty pomoci v každé situaci. :)  

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: Otevření nového pracoviště v MŠ skřítek mi dalo naději se zase v profesním životě posunout o něco dál a začít se věnovat těm nejmenším a nejkrásnějším stvořením na planetě - Vašim dětem. Věřím, že mě tato práce bude naplňovat tak, jak jsem si to vždy přála a že Vašim dětem budu předávat to nejlepší, co umím.

Co mám profesně za sebou: Profesně mám za sebou Střední pedagogickou školu v oboru předškolní pedagogika. Při studiu jsem každé léto jezdila na tábor agentury HAUL, která sídlí v Ústí nad Labem. Každoročně jsem měla na starost nejmenší oddíl - děti od 3 do 6 let. :) Po maturitě jsem se v této agentuře posunula na pozici Hlavního vedoucího a měla jsem pod sebou více jak 400 dětí za turnus. Po mé konečné sezóně v agentuře, kdy jsem dovršila titul dospělosti, jsem se mohla naplno začít věnovat své vystudované práci. Nastoupila jsem jako vychovatelka ve školní družině. Tato práce mě bavila, ale nenaplňovala tolik, jak bych očekávala. Proto jsem si ještě k práci otevřela firmu na dětské akce - KromLand. Jednou měsíčně o víkendu pořádám příměstské tábory pro děti v nejoblíbenějších tématech dětí. O letních, jarních i podzimních prázdninách pořádáme tábory. :) Nyní pracuji pro tu nejmenší budoucnost naší planety - Vaše děti. :)

Eva Tomisová, učitelka

Kdo jsem

Co v MŠ dělám

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat

Co mám profesně za sebou

Mgr. Erika Václavíková, ředitelka MŠ, učitelka

Kdo jsem: Jsem srdcař, který svou práci miluje. Jsem speciální pedagog se specializací na logopedii a psychopedii.

Co v MŠ dělám: Jsem především učitelka, práce s dětmi je mou prioritou. Starám se o všestranný rozvoj dětí, ráda s dětmi tvořím, zpívám. Snažím se, aby informace a dovednosti, které dětem předávám, byly smysluplné a praktické. Ráda pracuji zábavně, interaktivně s využitím dramatizace a prožitku, nebojím se také při výuce používat moderní technologie. Vedu logopedickou prevenci školy a kroužek dramatické výchovy. 

V MŠ působím jako ředitelka. Ačkoli to nikdy nebyl můj sen a přiznám, že část této práce, která spočívá v papírování, mě krajně nebaví, jsem za tuto funkci nesmírně vděčná. Poskytuje mi možnost pracovat v příjemném a podporujícím prostředí, rozvíjet se, učit se, organizovat pro děti a jejich rodiny mnoho zajímavých akcí a dělat věci tak trochu jinak a po svém. 

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: Protože koncept malé rodinné školky, kde se lidé dobře znají, dokáží spolupracovat, podporovat se, vzájemně se doplňovat a jeden od druhého se učit, je pro mě ideální. Důležité pro mě je, že v této školce se tento přístup podporuje mezi dětmi, učiteli i při spolupráci s rodinami. Ač jsem při nástupu do této školky v roce 2019 měla z věkově smíšených tzv. heterogenních tříd trochu obavy, ukázalo se, že přesně toto je něco, co přináší mnoho příležitostí dětem, pedagogům i rodinám a už bych v jiném uspořádání pracovat nechtěla. Děti mají možnost být ve třídě spolu se svým sourozencem. Učitelé se u dětí každoročně nemění a tak dítě velmi dobře znají a dokáží zhodnotit jeho pokroky a respektovat jeho potřeby. V MŠ Skřítek chci pracovat také především proto, že je zde úžasný tým lidí, provozních zaměstnanců i učitelů, kteří dokáží pracovat nad rámec svých povinností a hlavně s láskou, pochopením a soucitem. 

Co mám profesně za sebou: Od roku 2013 působím jako učitelka mateřské školy. Svou profesní dráhu jsem po dokončení pedagogické fakulty započala v Ostravě ve velké mateřské škole o šesti věkově homogenních třídách. Za šest let, mého působení zde, jsem si prošla všemi třídami, od nejmenších dětí až po předškoláky. Zde jsem vedla kroužek logopedické prevence, keramiku i dramaťák. Práce v této školce pro mě byla v mnoha ohledech velmi obohacující se všemi svými pozitivy i negativy. Dojíždění do Ostravy se pro mě však stalo postupem času stále náročnější, a proto jsem využila příležitosti a v roce 2019 začala pracovat v MŠ Opava, Pekařská na pozici učitelky, od roku 2020 jako zástupce ředitele a od roku 2022 jako ředitelka. Ve volném čase se věnuji sborovému zpěvu a organizaci letních dětských táborů. 

Dis. Zuzana Szejutová, učitelka

Kdo jsem: Jsem člověk, kterého baví práce s dětmi. Již od svých školních let jsem hlídala děti ve svém okolí. Tato zkušenost mě přivedla ke studiu VOŠ pedagogické, díky které mohu pracovat v mateřské škole s dětmi. Nyní si ještě dodělávám vzdělání na vysoké škole, abych měla více znalostí v oboru předškolní pedagogiky a měla tak více vědomostí o tom, jak pracovat s dětmi.

Co v MŠ dělám: V mateřské škole jsem paní učitelka. Jako paní učitelka se snažím děti hravou formou naučit vše, co je potřebné pro snadný vstup do základní školy. Mojí prioritou je, aby se děti cítily ve školce dobře a každý den se do školky těšily. Kromě učitelky ve školce vedu i kroužek malého badatele, kde s dětmi pozorujeme, bádáme a zkoumáme vše co kolem nás můžeme najít.

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: MŠ Skřítek je pro mě, jako pro začínajícího pedagoga úžasný start učitelské kariéry. Za mě je to především malá školka rodinného typu nebo heterogenní rozvržení dětí ve třídě. V malé školce se všechny děti, učitelky i provozní zaměstnanci navzájem znají. Je to ideální jak pro učitelky, tak pro samotné děti.

Co mám profesně za sebou: Profesně mám za sebou dvouletou práci jako asistent pedagoga v této MŠ. Své zkušenosti s dětmi jsem za svůj život načerpala již zmíněným hlídáním dětí nebo školních praxí v různých MŠ. V MŠ Skřítek jsem se naučila novým věcem a zkušenostem, především od svých kolegyň, ale také od dětí.

Zuzana Měrková, učitelka

Kdo jsemJsem žena v nejlepších letech, která má dvě dospělé, vystudované děti. Před třemi lety jsem se stala babičkou. V osobním žebříčku patří rodina na první místo. Mám v životě ráda výzvy a cíle. K mým koníčkům patří šití, vycházky se psem a túry po horách. 

Co v MŠ dělám: Pracuji zde na pozici učitelka. Pro děti připravuji vzdělávací a zábavné aktivity pro jejich vývoj ve všech oblastech. Přála bych si vytvořit klidné a přátelské prostředí, kde budeme všichni šťastní.

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: Mám ráda výzvy a MŠ Skřítek výzvou je. Ráda se zapojím do budování přátelského a respektujícího místa nejen pro děti. 

Co mám profesně za sebou: Když mi bylo 10 let, narodila se mi sestra, která určila můj profesní směr - stát se učitelkou. Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Krnově. Po maturitě, tehdy mladá a nezkušená, ale s velkým nadšením jsem začala pracovat jako učitelka tance v ZUŠ. Od tance jsem se dostala na ZŠ jako vychovatelka. Od roku 2005 jsem pracovala v krnovské mateřské škole na pozici učitelka, později i zástupkyně ředitelky. Měla jsem možnost se profesně rozvíjet na různých kurzech a seminářích. Nejvýznamnější byl pro mne mentorský výcvik, který trval několik měsíců a byl velmi přínosný v profesním, ale i osobním životě.

Naděžda Lesáková, učitelka

Kdo jsem: Jsem člověk, který má rád kolem sebe pár dobrých přátel, klid a pokud možno pohodu. Je pro mě prioritní rodina, nyní zejména vnoučata. Jsem rozená ve znamení Vah, mám ráda výtvarné činnosti, celkově estetiku, přírodu a krásu květin. Dříve jsem byla cvičitelkou gymnastiky a aerobiku, miluji hory v zimním období. Součásti naší rodiny jsou 2 psi, jelikož bydlíme v rodinném domě.

Co v MŠ dělám: Nyní jsem na nejdelší dovolené – v důchodu, pracuji 2 roky v MŠ jako učitelka na zkrácený úvazek. Jsem velmi ráda, že ještě můžu přispět svou činností při výchovně vzdělávacím programu školy. Děti pro mě byli vždy prioritou a viděla jsem výsledek své práce.

Proč chci v MŠ skřítek pracovat: Jsem zastáncem menších MŠ rodinného typu. Zaujal mě pracovní i lidský přístup ředitelky MŠ. Potřebuji ještě vidět kolem sebe úsměv a radost dětí v tom nejkrásnějším období života.

Co mám profesně za sebou: Mám odučeno 46 let ve školství. Začínala jsem na dvojtřídní MŠ mimo Opavu. Posléze jsem byla pedagogem na velkých MŠ. Proto jsem v roce 1992 využila příležitosti a přihlásila jsem se do konkurzu na pozici ředitelky MŠ Pekařská. Zde jsem pracovala v této pozici 30 let. Tato práce mě velmi naplňovala, neboť jsem se částečně mohla podílet na rozvíjení dětí v přímé pedagogické činnosti a na druhé straně jsem vedla školku svým vysněným směrem – vše pro děti a dobrou spolupráci mezi MŠ a rodinou dětí. Je-li dítě spokojeno v MŠ, jsme spokojeni všichni a dítě se rozvíjí správným směrem.


Ludmila Knoppová, učitelka

Kdo jsem: Ráda bych se vám představila. Jsem žena v důchodu a většinu svého profesního života jsem strávila v mateřských školách, zejména jako ředitelka MŠ Havlíčkova. Práce s dětmi mě vždy naplňovala, a i když jsem teď v důchodu, cítím, že mi každodenní kontakt s nimi chybí.

Co v MŠ dělám: Nyní pracuji jako učitelka, a to v pondělí odpoledne v Modré třídě MŠ Liptovská a ve středu ve Žluté třídě nejstarších dětí v ZŠ Kylešovice. Tato práce mě naplňuje a přináší mi radost z toho, že mohu být znovu obklopena dětskou energií, hrou a smíchem.

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: Mám ráda děti a ráda si s nimi hraji, miluji pohádky. Ráda vytvářím pro děti podnětné prostředí, kde se mohou projevovat a cítit se dobře. Proto jsem se rozhodla nabídnout své zkušenosti paní ředitelce a lásku k dětem v MŠ Skřítek. Jsem ráda, že děti zůstanou i nadále mojí součástí, i když už jsem oficiálně v důchodu.

Co mám profesně za sebou: Profesně mám za sebou dlouhou pracovní kariéru, která začala v roce 1979 v MŠ Hlučín Rovniny. Poté jsem působila v MŠ Opava na Otické ulici, kde jsem pracovala do roku 2000. Od roku 2000 až do konce roku 2024 jsem vedla MŠ Havlíčkova, Milostovice a Vlaštovičky. Ze zdravotních důvodů jsem ukončila pracovní poměr dříve, ale pocit, že mohu stále přispět k vývoji dětí, mne přivedl zpět do praxe.

Irena Štěpánová, asistent pedagoga 

"Vždy jsem chtěla dělat práci, která pro opravdu smysl." 

Kdo jsem: Jsem především člověk - žena, matka dvou úžasných synů, manželka, dcera, sestra, teta i kamarádka. Nejdůležitější je pro mě rodina, mám ráda divadlo, turistiku, přírodu a všemožné kytičky. Ve volném čase se ráda věnuji různým výtvarným a arte technikám. 

Co v MŠ dělám: Jsem asistent pedagoga, kdy pomáhám pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti, pomáhám při komunikaci s dětmi a rodiči i s komunitou, ze které dítě pochází. Pomáhám všem a se vším co je potřeba. Současně se také věnuji našim webovým stránkám a PR naší školky. 

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: Protože je to jediná školka, která mi umožnila vidět opravdu fungující a respektující prostředí pro děti. Protože chci být součástí této rozrůstající se školičky, kde pracují úžasní pedagogové. Protože zde mohu uplatnit své bohaté zkušenosti z praxe a být tak opravdu přínosem pro všechny. A hlavně, protože je mi tady fajn. 

Co mám profesně za sebou: Stihla jsem toho dost, prošla jsem si mnoha profesemi, od prodavačky, dělnice či finanční poradkyně, až ke školství. K tomu mě přivedla vlastní zkušenost z rodiny, kdy se moje skvělá neteř narodila s Downovým syndromem. Proto jsem asistentka pedagoga více než 15 let. Pracovala jsem ve speciálním školství 10 let, nejdříve rok jako dobrovolník a pak již jako asistent pedagoga, učitel přípravného stupně MŠ a zástupce ředitele školy a personalista pro MŠ, ZŠ a SŠ speciální v Krnově. Mám zkušenosti především s dětmi s mentálním postižením a další vadou, s dětmi s poruchou autistického spektra, to mě naučilo velkému respektu ke každému jednotlivci, uvědomění si, že opravdu každý člověk je výjimečný a je třeba k němu přistupovat individuálně. Také jsem se tím naučila tiše pozorovat. Během těch 15ti let ve školství jsem se věnovala studiu v oblasti speciální pedagogiky a velmi mě bavilo, ověření poznatků v praxi.

Veronika Rychnavská, zástupce ředitele školy, učitelka

Kdo jsem: Jsem člověk, který je většinu času v dobré náladě a tak úsměv u mě můžete vidět každý den. Jsem trpělivá, spravedlivá, tolerantní a zodpovědná. Miluji děti a taky svoji práci. Povolání učitelky v mateřské škole je mým splněným snem. Snažím se, aby mi rodič předával své dítě s pocitem, že ho předává do příjemného, pohodového a podnětného prostředí. Snažím se, aby se děti do své školky těšily a bylo jim se mnou a s kamarády dobře, aby si užily radostné dny, a při tom jsme společně prozkoumali celý svět.

Co v MŠ dělám: V MŠ jsem paní učitelka, která se sama snaží jít dětem příkladem a vést děti k samostatné činnosti s podporou k vlastní iniciativě. Přístup k dětem mám individuální a beru vždy ohledy na jejich potřeby a zvláštnosti. Ve školce mi paní ředitelka umožnila se zúčastnit akreditovaného kurzu ,, Primární logopedické prevence" a tak ve školce vedu kroužek logohrátek, kde se snažím s dětmi pracovat na rozvoji jejich řeči. Dále ve školce vedu kroužek angličtiny, kdy děti zábavnou formou a pomocí her učím základy tohoto jazyka.

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: V MŠ Skřítek chci pracovat, protože se mi líbí kultura téhle školky, která představuje malou rodinnou školku, s malým personálním vedením a také heterogenním složením třídy. Vím, že se zde můžeme jedna na druhou spolehnout a taky se vzájemně od sebe učit novým věcem. Předávat si své zkušenosti, protože, každá z nás je jiná a učí děti jiným způsobem.

Co mám profesně za sebou: Jako paní učitelka působím od r. 2021. Své zkušenosti sbírám postupem času, kdy jsem si nejprve vyzkoušela pracovat ve velké školce v homogenní třídě. Byl to můj start, který nebyl vůbec lehký, Po čase se mi naskytla možnost pracovat v téhle malé rodinné školce a já byla za tu možnost maximálně vděčná. Nejdřív jsem měla obavy z práce v heterogenní třídě, ale vzala jsem to jako osobní výzvu a nyní na heterogenní třídu nedám dopustit. Nadále se snažím vzdělávat ve svém oboru účastí na různých vzdělávacích seminářích.

Adéla Klásková, učitelka

Kdo jsem: Jsem člověk, kterého práce s dětmi naplňuje. Od dětství mě bavilo tvořit, a to nejen výtvarně, ale také hudebně. Mám ráda hru na klavír a kytaru, což jsou pro mě skvělé způsoby, jak se uvolnit a zároveň něco nového tvořit. Kromě hudby ráda vyrábím různé dekorace, které mě těší a přinášejí radost i mému blízkému. V práci s dětmi se snažím vytvořit příjemnou a podporující atmosféru, ve které se nejen já, ale především děti cítí dobře.

Co v MŠ dělám: V mateřské škole působím třetím rokem jako učitelka žluté třídy. Mou prioritou je vést děti k samostatnosti, zodpovědnosti a podpořit je v komunikaci bez zábran. Letos jsem díky paní ředitelce měla možnost absolvovat kurz "Primární logopedická prevence," a tak prvním rokem povedu kroužek logohrátek. Kroužek bude zaměřený na rozvoj řečových dovedností dětí a bude dětem pomáhat lépe rozvíjet jejich komunikační schopnosti hravou a podpůrnou formou. 

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: Jsem nadšená z možností pozitivně ovlivnit vývoj dětí v jejich předškolním věku, což považuji za klíčovou fázi v jejich životě. V tomto období se formují základní schopnosti, postoje a hodnoty, a chci být součástí tohoto důležitého procesu. Je pro mě nesmírně odměňující vidět, jak děti objevují nové věci, rozvíjejí svou kreativitu a učí se spolupracovat.

Co mám profesně za sebou: Mám vystudovanou střední pedagogickou školu v Krnově obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Po ukončení studia jsem rok a půl pracovala v MŠ Mnišská, kde jsem měla příležitost získat praktické zkušenosti a aplikovat své teoretické znalosti v reálném prostředí. Během této doby jsem se naučila, jak efektivně vést děti v jejich každodenních činnostech, plánovat a realizovat vzdělávací aktivity a spolupracovat s kolegy i rodiči. Práce v MŠ Mnišská mi umožnila prohloubit mé porozumění potřebám dětí a rozvíjet dovednosti v oblasti komunikace a týmové spolupráce. Kromě mého vzdělání a praxe jsem absolvovala také několik webinářů zaměřených na klíčové aspekty předškolní výchovy. Například jsem se zúčastnila školení  "Metoda dobrého startu", které podporuje děti v jejich prvních vzdělávacích krocích. Dalšími důležitými webináři byly ty, které se věnovaly souvislostem mezi logopedickými obtížemi a pohybem, hmatem a sluchem, a školení zaměřené na logopedickou prevenci v MŠ, pořádané Národním kabinetem pro předškolní a prvostupňové vzdělávání. Také jsem absolvovala několikadenní školení pro logopedického asistenta, které mi poskytlo cenné dovednosti v oblasti diagnostiky a podpory dětí s logopedickými problémy.

Ludmila Knoppová, učitelka

Kdo jsem: Ráda bych se vám představila. Jsem žena v důchodu a většinu svého profesního života jsem strávila v mateřských školách, zejména jako ředitelka MŠ Havlíčkova. Práce s dětmi mě vždy naplňovala, a i když jsem teď v důchodu, cítím, že mi každodenní kontakt s nimi chybí.

Co v MŠ dělám: Nyní pracuji jako učitelka, a to v pondělí odpoledne v Modré třídě MŠ Liptovská a ve středu ve Žluté třídě nejstarších dětí v ZŠ Kylešovice. Tato práce mě naplňuje a přináší mi radost z toho, že mohu být znovu obklopena dětskou energií, hrou a smíchem.

Proč chci v MŠ Skřítek pracovat: Mám ráda děti a ráda si s nimi hraji, miluji pohádky. Ráda vytvářím pro děti podnětné prostředí, kde se mohou projevovat a cítit se dobře. Proto jsem se rozhodla nabídnout své zkušenosti paní ředitelce a lásku k dětem v MŠ Skřítek. Jsem ráda, že děti zůstanou i nadále mojí součástí, i když už jsem oficiálně v důchodu.

Co mám profesně za sebou: Profesně mám za sebou dlouhou pracovní kariéru, která začala v roce 1979 v MŠ Hlučín Rovniny. Poté jsem působila v MŠ Opava na Otické ulici, kde jsem pracovala do roku 2000. Od roku 2000 až do konce roku 2024 jsem vedla MŠ Havlíčkova, Milostovice a Vlaštovičky. Ze zdravotních důvodů jsem ukončila pracovní poměr dříve, ale pocit, že mohu stále přispět k vývoji dětí, mne přivedl zpět do praxe.